09. 04. 2018 Autor: startishard

Muži už se nemusí obávat nákupu oblečení. Genster je obleče stylově, elegantně a rychle.

Michaela Kloudová založila před necelým rokem projekt Genster, což je nákupní služba zaměřující se na mužskou módu. Klient, aniž by musel trávit hodiny v nákupních centrech, si během jediného telefonátu se stylistkou řekne, co přesně potřebuje. Stylistka mu pak poskládá Genster Box s různými kombinacemi nových outfitů přímo pro něj.

Jak funguje vaše nákupní služba?

Muž se nejdříve zaregistruje na webu, kde si vybere čas a datum, kdy se mu hodí, aby mu zavolala stylistka. Ta mu v daný čas zavolá a probere s ním otázky ohledně jeho vkusu, velikosti, rozpočtu, ale i životního stylu. Do deseti pracovních dnů pak přijde muži Genster Box plný oblečení. Muž má pak pět dní na to, aby se rozhodl, co se mu líbí. To si pak nechá a zaplatí, zbytek posílá zpátky. Důležité je, že na každém kousku máme malý feedbackový formulář, protože chceme vědět, proč si daný kousek muž nechal, nebo nenechal.

Proč jste se rozhodla založit tento projekt?

Na začátku byla má osobní zkušenost. Svému příteli jsem dala k narozeninám off-line fashion stylistku, která se o něj tři čtvrtě roku starala a chodila s ním na nákupy. Nakupovala s ním ve stylu, kdo je a kam se chce posouvat, s kým se setkává, jaké je jeho zaměstnání. Dbala především na kvalitu materiálu a na něj jako osobnost. A já jsem sledovala, jak se mění, a říkala jsem si, že by bylo fajn něco takového poskytnout více lidem. Od toho už byl pak jen krok přesunout službu, která dlouhé roky funguje v off-lině světě do toho online.

Měla jste předtím nějaké zkušenosti s módním průmyslem nebo podnikáním v módě?

Já jsem předtím pracovala ve velké korporaci, kde jsem se s módou také na některých projektech setkala. Zásadnější mi ale připadá, že jsem měla již nějaké zkušenosti s podnikáním, protože jsem před 2 lety založila projekt Alimenty dětem.cz a pomáhala jsem také rozjíždět projekt Exekutor má smůlu.cz.

Jak se zrodil Genster?

Za zrod Genster považujeme přijetí do Google Launchpadu loňské jaro, což je akcelerační program na CEE úrovni. Konal se ve Varšavě, kde jsme se týden setkávali s různými mentory z celého světa, kteří měli za sebou velké byznysové zkušenosti. To nám hodně pomohlo a otevřelo oči, ale je fakt, že v hlavě jsem celý nápad nosila už tři čtvrtě roku předtím.

Jak jste se dostala do toho akcelerační programu?

Jednoduše jsem se přihlásila, jednalo se o program pro start-upy v ranné fázi. Bylo nás tam deset projektů z celého regionu. Každý den byl věnovaný různým tématům a pokaždé tam byli jiní mentoři. Zajímavé bylo, že nás hodně hnali do ulic. „Jděte a ptejte, nedělejte online výzkumy, ještě nejste na takové úrovni. “

A takhle jste získala první klienty?

Ano, první klienti byli přátelé a potom lidé z off-line průzkumu.

Myslíte, že je dobré začít podnikání off-line průzkumy?

Je to úplně geniální. Pomohlo mi to uvědomit si, kdo přesně je naše cílová skupina, na kterou jsem později začala cílit i v online marketingu. I ty nejúspěšnější světové startu-up začínají stejně – ptají se reálných lidí.

Jak probíhala potom vaše marketingová kampaň?

První klienty jsem nasbírala právě v off-line průzkumu. Později jsem začala investovat pár korun do Facebooku. Náš největší přísun klientů je právě z Facebooku nebo na doporučení.

Kde jste získala peníze na rozjezd podnikání?

Všechno to jsou zatím vlastní zdroje, žádný cizí kapitál tam v tuto chvíli nemáme.

Věnovala jste se Gensteru od začátku naplno nebo jste měla ještě jiné zaměstnání?

Genster je teď pro mě určitě full-time záležitost. Mám však ještě Alimenty dětem.cz, na kterých se stále, především strategicky, podílím.

Jakého rozhodnutí litujete a v čem byste se chtěli ještě zlepšit?

Těžko si určujeme priority, protože těch nápadů vždycky máme spoustu. Určení priorit a držení se jich napříč celým týmem nám dělá problémy.

Na co kladete největší důraz při jednání s klientem a následně v objednávce?

V prvé řadě je to kvalita služby a osobní vztah s klientem. Do každého Genster Boxu například dáváme ručně psaný dopis, což spousta klientů oceňuje. Každý Genster Box také vzniká na míru každému klientovi – nesnažíme se ho předělat, respektujeme to, na co je zvyklý. Je skvělé, když vám pak napíše, že ho někdo v práci pochválil nebo se za ním otočila hezká slečna a on připustí, že takto by si to sám nikdy nenakoupil.

Jak pracujete se zpětnou vazbou?

 Velice detailně. Ke každému kousku chceme vědět, proč si ho klient ponechal či vrátil z pohledu stylu, střihu, ceny či velikosti. Chceme totiž, aby každý Genster Box už byl jen lepší a lepší!

Podobné články