14. 04. 2018 Autor: #Startishard

Máte milionový nápad? Těchto 5 věcí vám k němu může pomoct!

Nápady na podnikání přichází často zcela náhodně a znenadání. Mohou být zcela normální a logické, nebo také naopak z kategorie sci-fi. Každý nápad na podnikání ale potřebuje určitou péči, díky které se z pouhé myšlenky může stát skutečný projekt, který bude továrnou na peníze.

1) Vše si zapište

Ranní jízda autem do práce, odpolední běhání, noční tvrdý spánek. Všechny tyto situace můžete zrovna prožívat, když vám v hlavě vyskočí myšlenka na skvělé podnikání. Pokud podnikateli nejste, můžete často tuto myšlenku rychle přejít, naopak pokud se snažíte sami uspět na volné noze, určitě nám dáte za pravdu, že tyto situace znáte a opakují se vám. Podstatné ale je skvělý nápad nezapomenout. Vše si tedy zapište, i kdyby to mělo znamenat vstát ve 4 hodiny ráno. Po probuzení může být myšlenka pryč.

2) Nečekejte

Rozhodně na nic nečekejte. Jakmile budete mít příležitost, začněte si o vašem nápadu zjišťovat víc. Na světě velice pravděpodobně žije spoustu dalších lidí, kterým hlavou proběhla stejná myšlenka jako vám, takže je možné, že vaše nadšení rychle opadne. Kvůli tomu doporučujeme začít systematicky s nápadem pracovat a hledat cesty, jestli váš nápad může být opravdu dobrý

3) Definujte, jaký problém vaším nápadem budete řešit

Podnikatelská kreativita jde ruku v ruce s lidskou leností. Právě lenost je často hlavní motivací podnikatelů přicházet s novými nápady, aby ulehčili život buď sobě, nebo budoucím zákazníkům, kteří za takové služby budou ochotni zaplatit a je jedno, zda se jedná o produkt pro nadnárodní firmy, nebo jednotlivce. Společné to má jen jedno – musíte umět definovat, jaký problém svým nápadem řešíte. Následně si ověřte, jak se podobná situace řeší v současnosti a pokud je vaše řešení lepší, máte určitě šanci na úspěch

4) Inspirujte se u konkurence

Inspirace u konkurence není vůbec nic špatného, naopak. Mechanismus soutěže je to, co motivuje jak firmy, tak jednotlivce být stále lepšími a z boje o zákazníka tak profitují především zákazníci sami. Pokud jste na trhu noví, tak máte obrovskou výhodu v tom, že zatím nevíte, co funguje a co ne a můžete velice rychle měnit svoje strategie. To, co dělá vaše konkurence má ale pravděpodobně nějaký důvod a zřejmě to funguje, inspirujte se tedy od nich a namixujte své služby tak, že si od každého vezmete to nejlepší. Tento postup není žádné kopírování, jakmile budete na trhu trochu vidět, začnou oni kopírovat od vás.

5) Vytrvejte

Nejdůležitější na cestě za podnikatelským úspěchem je vytrvat. Bez práce nejsou koláče, a pokud se vám v hlavě zrovna nenarodil zcela přelomový nápad, který změní svět, pravděpodobně budete muset vytrvat ve svém snažení několik let, možná i daleko více. I skvělý nápad potřebuje značnou péči a vše má svůj čas, nicméně pokud jste pro nějakou věc dostatečně zapáleni, máte podstatně věcí šanci. Říká se, že hlavou zeď neprorazíš, ale v podnikání to někdy funguje. Hodně štěstí!

Podobné články