03. 05. 2018 Autor: startishard

DOLLER: diář, se kterým si splníte sny

Motivační diář od Jana Emlera a Jiřího Doležala je díky svým originálním funkcím ideálním partnerem k seberozvoji a sebemotivaci. Je navržen tak, aby pomáhal udržet všechny důležité plány a nápady na jednom místě a využívat čas efektivněji. Diář není určen pouze k malování zářivé budoucnosti, ale lze si v něm i pohodlně plánovat schůzky a denní povinnosti. Navíc nemá předvyplněná data a jeho používání není omezeno začátkem nebo koncem roku.

Proč jste se rozhodli vytvořit DOLLER?

Hledali jsme různé diáře v papírové i elektronické podobě, ale nic nám nevyhovovalo, protože tam nebyl žádný prostor, kde by si člověk mohl vyhodnotit aktivity, které si naplánoval, a zároveň jsme v té době řešili osobní rozvoj a dlouhodobé plánování cílů. Tak jsme vymysleli DOLLER, kde jsme si mohli všechny své cíle zapsat a zpětně dohledat. Teď ho používáme každý den a je to jediná věc, u které nám plánování vydrželo déle než týden.

Jak jste začali podnikat?

Nejdříve jsme potřebovali sehnat peníze na rozjezd a realizaci našeho projektu. Přihlásili jsme se proto na crowdfundingový portál Startovač, kde jsme vytvořili kampaň. Požádali jsme veřejnost o částku 175 tisíc, abychom mohli začít s výrobou a prodejem DOLLERu. Nakonec se nám povedlo vybrat asi 550 tisíc, takže jsme měli peníze na výrobu i první zákazníky, kteří nám dávali ihned zpětnou vazbu. Po skončení kampaně jsme rozeslali odměny v podobě našeho diáře více než tisíci lidem, kteří se rozhodli přispět na náš projekt.

Proč jste si vybrali Startovač?

Chtěli jsme začít podnikat v České republice a tady fungují dva crowdfundigové portály Hithit a Startovač. Na Startovači byly v té době dva velké projekty, které k sobě připoutaly velkou marketingovou pozornost. Také jsme si zjistili, že na Startovači přispívá více lidí většími částkami. Na Hithitu žádné takové velké projekty nebyly a my jsme chtěli vybrat co nejvíce peněz, takže pro nás byl lepší Startovač.

Jak probíhala potom vaše marketingová kampaň?

Ze začátku probíhala hlavně přes sociální sítě, protože DOLLER nejvíce používají mladí lidé, kteří nad sebou přemýšlejí, chtějí měnit svět, cestovat a být lepší. Vyšly o nás i nějaké články díky kampani na Startovači. Spolupracujeme teď s PR agenturou, protože chceme komunikovat s lidmi i jinými způsoby než na sociálních sítích. Snažíme se vytvářet dobré vztahy s blogery, influenrery a médii.

Věnovali jste se od začátku naplno DOLLERu?

My jsme studovali, takže DOLLER jsme ze začátku měli jako vedlejší pracovní činnost. Po ukončení kampaně na Startovači jsme postupně oba přerušili studium a od té doby se naplno věnujeme podnikání.

Co plánujete do budoucna?

Teď spolupracujeme s jednou umělkyní a připravujeme zápisník, protože v DOLLERu je sice nějaké místo na poznámky, ale když má člověk spoustu nápadů, tak to nestačí. Chceme dál přidávat na náš e-shop mnoho skvělých knih a také psacích potřeb. Letos plánujeme rozšířit naše podnikání i do zahraničí. Začneme vytvořením nového webu v angličtině.

Jak vznikl název diáře?

Je to spojení prvních a posledních třech písmen z našich příjmení – Doležal a Emler. Když se vynechá L, tak vznikne slovo doer, což je v angličtině člověk, který něco dělá. To byla náhoda, ale hezky to vyšlo.

Jak jste tvořili obsah a design diáře?

Vycházeli jsme z toho, co jsme od diáře sami nejvíce potřebovali. Sepsali jsme si seznam všeho, co nás napadlo, a hledali jsme rozumné umístění všech prvků tak, aby se vytvořila nějaká funkční šablona. Tu jsme následně konzultovali s přáteli. Ptali jsme se jich na jejich nápady, co by chtěli třeba přidat nebo změnit. Chtěli jsme tam mít přehled a plán svých vizí, ale i prostor pro zhodnocení. Brali jsme ohled na to, že DOLLER budou používat lidé s různými preferencemi, takže musíme vytvořit formát, který bude dostatečně univerzální. Snažili jsme se udržet jednoduchý design, aby si každý uživatel přizpůsobil DOLLER sám sobě. Diáře prodáváme ve dvou barvách. Vybrali jsme černou, protože se líbí širokému spektru lidí a je zároveň vhodná pro holky i kluky. A ta druhá barva je světle růžová, protože to byl nejčastější požadavek od zákazníků, když jsme se zeptali, v jaké další barvě by se jim DOLLER líbil.

Jaký další sortiment prodáváte?

Od března nově prodáváme knihy s tématikou seberozvoje a sebemotivace. Chceme nabídnout lidem informace a pomáhat jim v seberozvoji i jinak než diářem. Přidali jsme také psací potřeby Stabilo, aby si zákazníci měli čím do DOLLERu psát. Plánujeme přidávat spoustu dalších věcí.

Pořádáte také akce s názvem Úspěchobraní. O co konkrétně se jedná?

Je to putovní konference, kterou pořádáme dvakrát za rok. Cílem Úspěchobraní je představit mladé osobnosti do 30 let, které se živí tím, co je baví. Chceme tak inspirovat hlavně mladé lidi a také odbourat mýty, které ohledně úspěchu obecně panují. Na předchozích Úspěchobraních o svých příbězích mluvili třeba Kazma, Tomáš Čupr nebo Pavlína Louženská. Chceme inspirovat ostatní a ukázat jim, co všechno člověk může v dnešní době dělat a co k tomu potřebuje nebo co ho čeká, když se rozhodne vydat podobnou cestou.

 

Podobné články